Spojky TW Tanker DIN28450

Spojky TW Tanker DIN28450

Spojky TANKWAGEN (nazývané také spojky TW, TANKER, cisternové spojky, eurospojky) jsou obecně používány ke stáčení a plnění cisteren a v instalacích v chemickém, petrochemickém a potravinářském průmyslu. Spojky TW jsou vyráběny dle normy EN ISO 14420-6 (dříve dle DIN 28450).

Spojky TANKWAGEN jsou určeny hlavně pro kapaliny, někdy jsou používány také pro sypké materiály a plyny (s výjimkou LPG a páry). Spojky TW se skládají ze dvou základních částí: spojka MK a vsuvka VK. Spojka MK se nasazuje na vsuvku VK. Otočením uzavíracího prstence spojky MK pomocí páky dojde k dotažení obou částí MK a VK do sebe a utěsnění spojky. Zaklapnutím páky dojde také k zabezpečení spoje proti uvolnění.

Spojky TW jsou vyráběny v rozměrech DN50, DN80 a DN100 (2″, 3″ a 4″). Jsou vyráběny z nerezi AISI316, mosazi nebo hliníku; těsnění z pryže CSM (hypalon), NBR a řady dalších materiálů. Pracovní tlak činí 16 bar. Spojky TW (části MK a VK) mohou být našroubovány na trubkový závit BSP (2″, 3″ a 4″) s plochým těsněním. Typickým provedením spoje spojky TW s hadicí je použití koncovky KRS s vnějším závitem BSP, s hadicovým nástavcem („trnem“) uzpůsobeným k upevnění na pryžovou hadici pomocí montážních skořepinových objímek RS nebo lisovacích objímek.

Cisternové spojky tankwagen (eurospojky)