Manometry pro ultra vysokotlaké aplikace (UHP)
Manometry pro ultra vysokotlaké aplikace (UHP) – obecné informace
Manometry určené pro velmi vysoké tlaky od 1000 bar do 4000 bar a více, používané v chemických, petrochemických, chladicích instalacích, v pohonných jednotkách, čerpadlech, zařízeních na čištění vodou, lisech, kompresorech, turbínách, dieselových motorech, a také ve strojích a zařízeních, kde dochází k pulsujícím tlakům nebo mechanickým vibracím. Vyrobené z nerezové oceli, odolné proti těžkým podmínkám pracovního prostředí a procesního média. V souladu s normou EN 837-1 nebo DIN 16001. S bezpečnostním ventilem (S1), v bezpečném provedení (S2) a s čelní přepážkou (S3). Průměry 63, 100 a 150 mm. Třída přesnosti 1,0 nebo 1,6. V souladu s normou EN 837-1 (manometry do 1600 bar). Manometry pro tlaky nad 1600 bar mohou být vyrobeny podle standardu výrobce nebo podle požadavků normy DIN 16001. Všechny manometry splňují vysoké kvalitativní požadavky a bezpečnostní požadavky založené na normách EN 837 nebo DIN 16001. Výběr manometru pro aplikaci by měl být proveden na základě katalogových údajů (předběžný výběr), s ohledem na doporučení pro výběr uvedená v normě EN 837-2. Výběr by měl být potvrzen odborníkem z Tubes International. Kromě základních typů ultra vysokotlakých manometrů UHP (MGS 18, MGS 22 a rozsah manometrů CEJN) nabízíme na vyžádání širší rozsah UHP manometrů a příslušenství k nim – kontaktujte Tubes International.
Bezpečnost ultravysoce tlakových manometrů je zajištěna jejich vhodnou konstrukcí a výběrem požadovaného stupně zabezpečení v závislosti na aplikaci (kapalina nebo plyn), rozsahu tlaku a nominální velikosti (průměru) manometru. Kritéria pro výběr stupně zabezpečení (třídy bezpečnosti) jsou uvedena v normě EN 837-2 a DIN 16001. Obecně (pro všechny manometry, včetně nízkotlakých) existují následující třídy bezpečnosti:
0 – manometr bez bezpečnostního ventilu;
S1– manometr s bezpečnostním ventilem;
S2 – manometr v bezpečném provedení, bez čelní přepážky;
S3 – manometr v bezpečném provedení s čelní přepážkou („solid front“);
Bezpečný manometr by měl chránit operátora před výbuchem a střepinami z přední strany manometru, způsobeným expanzí vysokého tlaku plynu v případě poškození tlakového prvku (prasknutí Bourdonovy trubice). Manometry v bezpečném provedení musí projít testem uvolnění energie, simulujícím prasknutí tlakového prvku, při kterém by žádné části, střepiny nebo kapaliny neměly být vymrštěny z manometru. Sklo hledí musí být vyrobeno z laminovaného skla nebo nerozštěpujícího se plastu. Na zadní straně manometru je umístěn zadní ochranný prvek, který má podobu zátky nebo celé zadní stěny pouzdra, odlétající v případě výbuchu a uvolňující tlak z vnitřku pouzdra. U manometrů třídy S2, pokud je splněn test uvolnění energie, postačuje bezpečnostní ventil jako u S1. U manometrů třídy S3 tvoří další zabezpečení čelní přepážka, integrovaná do pouzdra, která zabraňuje vymrštění částí manometru dopředu. Konstrukce bezpečného manometru s čelní přepážkou (S3) je znázorněna na schématu vedle. | ![]() |